Категорії
Big Data Business Analytics NIT R&D Social Media System Web Analytics

Короткий аналіз WordPress vs Joomla для вирішення задачі вибору CMS

 

CMS WordPress vs CMS Joomla
WordPress vs Joomla

Content Management System (CMS) — cистема керування вмістом сайтів,  програмне забезпечення для організації веб-сайтів з різним рівнем складності.

Перш за все почнемо з історії CMS WordPress  і CMS Joomla.

Історія CMS WordPress почалася 12 червня 2001 року, коли Мішель Вальдрігі (Mіshel Valdrіgі) почав розробку платфори  b2 (platform b2). Згодом до проекту приєдналися Метт Мюлленвег (Matt Mullenweg) і Майк Літтл (Mike Lіttl). У січні 2003 року Вальдрігі припинив розробку, тому автором WordPress вважається Метт Мюлленвег (Matt Myullenveg), йому ж належать права на товарну марку «WordPress» .

CMS Joomla є відгалуженням широко відомої CMS Mambo. Команда незалежних розробників відокремилася від проекту Mambo через незгоду в економічній політиці. 16 вересня 2005 у світ вийшла перша версія CMS Joomla.

Щодо WordPress  перш за все можна вказати — це проста у встановленні та використанні CMS з відкритим кодом, яка широко використовується для створення веб-сайтів, зокрема, блогів. На сьогоднішній день, на WordPress створюються не тільки блоги, а й онлайн-магазини та звичайні веб-сайти, які по складності можуть зрівнюватися з системами управління контентом, написаних мовою PHP (DataLife Engine).  Написані вони  на мові програмування PHP  з використанням бази даних MySQL. Ліцензія WordPress — Загальна публічна ліцензія GNU (GPL General Public License). Вбудована система тем і плаґінів у поєднанні з вдалою архітектурою дозволяє конструювати на основі WordPress практично будь-які веб-проекти. Хотілося б відмітити, що наявність плагінів – це головний плюс цієї платформи, адже більшість функцій на веб-сторінці відбуваються за допомогою плагінів, яких WordPress налічує більше 28363.

Joomla — це відкрита універсальна CMS для публікації інформації в інтернеті. Підходить для створення великих і маленьких корпоративних  сайтів,  інтернет порталів,  онлайн-магазинів, сайтів спільнот і персональних сторінок. Joomla написана на мові PHP. Для збереження інформації використовується база даних MySQL,  PostgreSQL. Joomla! — вільне програмне забезпечення, захищене ліцензією GPL.

Приведемо порівняльну таблицю, яка характеризує переваги однієї системи над іншою.

Таблиця 1 – Порівняльна характеристика WordPress vs Joomla

Харктеристики

WordPress

Joomla!

Видача Google

1880 млн.

306 млн.

Попит у світі

Індонезія, Бангладеш, Непал, Сінгапур

Куба, Монголія, Мадагаскар

Попит у США

Каліфонія, Орегон, Юта,Вашингтон

Каліфонія, Вірджинія,

          Юта, Флорида

Попит в Україні

Миколаївська обл.,

Севастополь,

Чернігівська обл..

Житомирська обл.,

Миколаївська обл.,

Черкаська обл..

Відвідування сайту зі всього світу:

Репутація

3145982

293744

Відвідувачі

США (15,7%),

Індія (15,7%)

Індія (11,4%),

США (7,2%),

Україна (1,2%)

Рейтинг у доменах зони RU

28,82

33,05

Хмарина тегів

773 тис.

328 тис

Шаблони СКВ

3,02 млн.

7,02 млн.

Запити на скачування

639 млн.

6,56 млн.

Трафік (згідно Alexa.com)

                22

438

Звязані сайти

2118901

1491

Webomer

298

1936

 

Далі розглянемо по кожній характеристиці окремо.

При пошуку в системі Google  по запиту WordPress – 1880 млн., a запитів на Joomla –  306 млн.  Отже, можна зробити висновки, що WordPress у 6 разів цікавіший користувачам  ніж Joomla

Графік, зображений на рис. 1, відображає популярність  у світі WordPress і Joomla.

Рис. 1 – Популярність  у світі WordPress (синій) і Joomla (червоний)- на основі статистики запитів у Google

 

Можна сказати, що попит на WordPress у світі поступово збільшується, а от попит на  Joomla до 2009 року зростав, а потім почав падати. На мою думку, така ситуація сформувалася у зв’язку з тим, що WordPress розвивається і поступово з’являються все більш функціональні плагіни та більш складні дизайни сайтів. У Joomla був блискавичний початок, всіх вражали красиві сайти. Їх незвичність та складність дизайну дозволили спочатку Joomla перевершити WordPress. Але згодом все стало звичним і Joomla не робила ніяких кроків вперед – на відміну від WordPress. Тому згодом WordPress наздогнав свого конкурента і попит на створення сайтів за допомогою Joomla почав падати. Особисто моя думка, що це відбулося ще й тому, що WordPress є  зручнішою платформою і набагато легшою у користуванні – це головна риса для користувачів, які не володіють мовами програмування.

Згідно статистики використання ключових слів для пошуку у Google, WordPress популярна у таких країнах: Індонезія (100%), Будапешт (77%), Непал (69%), Сінгапур (60%), Філіпіни (54%). Joomla популярна у таких країнах: Куба (100%), Монголія (54%), Мадагаскар (47%).

Графік зображений на рис. 2, відображає популярність WordPress і Joomla у США.

Рис. 2 – Популярність WordPress (синій) і Joomla (червоний) у США- на основі статистики запитів у Google

 

Можна сказати, що попит на WordPress у США поступово збільшується, а от попит на  Joomla, з 2009 року почав падати, і є набагато меншим ніж попит на WordPress. WordPress популярний в таких штатах США: Каліфорнія (100%), Орегон (93%), Юта (88%), Вашингтон (81%), Колорадо (81%), а Joomla в таких як: Каліфорнія (100%), Вірджинія (98%), Юта (80%), Флорида (79%).

Графік, зображений на рис. 3, відображає популярність WordPress і Joomla в Україні.

Рис. 3 – Популярність WordPress і Joomlа в Україні – на основі статистики запитів у Google

Можна сказати, що популярність WordPress в Україні поступово збільшується, але є меншою ніж на Joomla. Популярність  Joomla до 2010 року зростала, а потім почала спадати. Проаналізувавши цей графік можна побачити, що Joomlа користується більшим  попитом в Україні, оскільки українські користувачі мають високий рівень підготовки у сфері веб-програмування. Звісно, я маю на увазі не все населення, а тих, хто працює у цій сфері. Якщо користувач добре володіє web-програмуванням, знає PHP, JavaScript, CSS та інше, то можливо, йому краще взяти Joomla і його не будуть лякати деякі складності, що можуть виникнути у цих сферах.  З власного досвіду можу сказати, що моя знайома стала прихильницею Joomla, коли їй веб-компанія зробила сайт на цій CMS. Отже, такого роду організації підвищують популярність платформи Joomla. Проте, це не означає, що WordPress не користується популярністю – згадаємо про високий старт Joomla і те, що ми отримали. З графіка на рис.3 видно, що і в Україні, ймовірно, через кілька років Joomla втратить панівну позицію. У теперішній час CMS WordPress популярна у таких регіонах України: Миколаївська обл. (100%), Севастополь (100%), Чернігівська обл. (71%), Харківська обл. (68%).  CMS Joomla популярна у регіонах: Житомирська обл. (100%), Миколаївська обл. (95%), Чернігівська обл. (94%), Черкаська обл. (93%).

Дослідження відвідування сайту WordPress та Joomla зі всього світу показало, що рейтинг WordPress – 3145982, а основними відвідувачами є Сполучені Штати (15,7%), Індія (15,7%), Великобританія (4%). Рейтинг Joomla в світі – 293744, а відвідувачі переважно з таких країн: Індія (11,4%), Сполучені Штати (7,2%), Україна (1,2%).

За даними сайту quantcast.com, WordPress має більший відсоток відвідувань, а ніж Joomla. Quantcast – компанія, що надає послуги веб-аналітики, і виступає у ролі незалежного вимірювача аудиторій.

Було досліджено рейтинг СМS в доменах зони RU (http://itrack.ru/research/cmsrate/#!cms-overall-tab), який зображено на рис. 4.

Рис. 4 – Рейтинг СМS в доменах зони RU

Даний рейтинг існує з 2009 року, і складений на основі інформації про реальні установки на сайтах. Взагалі було опитано, за ІІ-ге півріччя 2013 року, 4747414 доменів зони RU, CMS знайдено на 20,8% доменів. Частка доменів, що відповіли протягом 30 секунд склала 67,9%. Частка платних тиражних CMS – приблизно 13,1% від загальної кількості знайдених. Отже, за даною оцінкою WordPress посідає перше місце, з рейтингом – 32,04%, а Joomla –  друге, з рейтингом – 28,32%.

Було проаналізовано кількість запитів на пошук Хмарини тегів (Tag cloud), шаблонів та запитів для завантажування WordPress та Joomla.

Хмара тегів – візуальне представлення списку застосованих на сайті категорій у вигляді зображення відповідних слів у спеціальній області – як гіперпосилань різного типу. Кількість запитів до Хмарини тегів для WordPress становить 733 тис., а для Joomla – 328 тис. Кількість запитів на пошук шаблонів для WordPress становить 3,02 млн., а для Joomla – 7,02 млн. Кількість запитів на скачування  для WordPress становить 639  млн., а для Joomla – 6,5 млн.

При аналізі за допомогою Alexa.com було визначено трафік та кількість зв’язаних сайтів. Alexa.com — сайт, одна з найстаріших і найбільш авторитетна система, що збирає статистику про відвідуваність сайтів в Інтернеті. Alexa.com збирає інформацію безпосередньо від користувачів, які встановили Alexa Toolbar, на основі чого формується статистика про відвідуваність сайтів (Alexa Rank), а також списки взаємозв’язаних посилань, тощо. Згідно статистики Alexa.com, на час вимірювання, за трафіком відвідувачів сайт WordPress займав 22 місце, а Joomla – 403 місце.  Кількість сайтів зв’язаних з WordPress – 2118901, з  Joomla – 1492. Але не забуваємо, що Alexa збирає інформацію безпосередньо від користувачів, які встановили Alexa Toolbar, а це означає, що інших користувачів цей сай т не враховує. Для прикладу, на час вимірювання я користувалася WordPress,проте не мала встановленої панелі Alexa Toolbar.

Система Webomer бере сумарну кількість пошукових і взагалі заходів на сайти. Webomer показує, що сторінка WordPress має рейтинг – 298, а  Joomla – 1936.

Система Delicious (del.icio.us) – веб-сайт, який безкоштовно дає зареєстрованим користувачам послугу зберігання і публікації закладок на сторінки Всесвітньої мережі (World Network). Аналіз статистики Delicious показує, що рейтинг деяких показників WordPress у рази перевищує рейтинг показників Joomla.

Отже, проведений аналіз показує, що у теперішній час CMS WordPress має більшу популярність ніж CMS Joomla. Ймовірно, Joomla має більше дизайнів, але щоб реалізувати дійсно хороший проект на Joomla, потрібно розумітися в PHP, JavaScript, CSS. У той же час, WordPress не вимагає значних знань в області веб-програмування. Тобто, використання WordPress простіше у керуванні і в той же час не поступається Joomla по іншим критеріям.  У теперішній час не можливо  впевнено стверджувати, яка платформа є кращою для створення свого сайту, адже як CMS WordPress так і CMS Joomla не мають фатальних недоліків, тому вони мають право на існування. Особистою справою кожного розробника сайтів є вибір тієї CMS, яка є для нього більш зручною. Зазначимо, що крім CMS WordPress так і CMS Joomla використовуються також Drupal, Bitrics та багато інших  CMS. Проте, розгляд всього різноманіття CMS виходить за рамки цієї публікації і може бути зроблений у наступних дослідженнях.

Публікацію підготувала: Смірнова Юлія, 391.smirnova.ulia@gmail.com

Записи з подібними тегами